ΓΚΡΕΪΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΚΟ – GRACE OF MONACO

ΤΟΥ ΟΛΙΒΙΕ ΝΤΑΧΑΝ

ΝΙΚΟΛ ΚΙΝΤΜΑΝ

ΤΙΜ ΡΟΘ ΦΡΑΝΚ ΛΑΝΤΖΕΛΑ ΠΑΘ ΒΕΓΚΑ

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2014

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 25 Δεκεμβρίου 2014

Διάρκεια: 103’

«Η ιδέα της ζωής μου ως παραμύθι, είναι από μόνη της ένα παραμύθι» Γκρέις Κέλι.

Η αληθινή ιστορία της Γκρέις Κέλι, η οποία έγινε η Πριγκίπισσα του Μονακό όταν παντρεύτηκε τον Πρίγκιπα Ρενιέ το 1956. Η Γκρέις Κέλι ήταν ήδη ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ, έχοντας βραβευτεί με Oscar,  και ο γάμος της χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος του αιώνα». Έξι χρόνια αργότερα, ανάμεσα στις δυσκολίες της εκπλήρωσης του ρόλου της, επιστρέφει πίσω στο Χόλιγουντ για να παίξει στη νέα ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Τη στιγμή εκείνη η Γαλλία απειλεί με φορολόγηση και επικρατεί ένταση στις σχέσεις των δυο κρατών. Η Γκρέις Κέλι επιστρέφει και προσπαθεί να βοηθήσει αναζητώντας όμως παράλληλα και τη δική της ταυτότητα. Ήταν ακόμα ηθοποιός ή ολοκληρωτικά πλέον η Πριγκίπισσα του Μονακό;

ΔΗΛΩΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

«Η Γκρέις του Μονακό είναι η ιστορία της Γκρέις Κέλι, ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ και ο μεγαλύτερος ρόλος της ζωής της: της Πριγκίπισσας του Μονακό. Η ιστορία του Πριγκηπάτου του Μονακό, είναι ιδιαίτερα πλούσια, και περιστοιχισμένη από μια αύρα χλιδής. Οι σχέσεις μεταξύ Γαλλίας και Μονακό δεν ήταν πάντα ομαλές, αλλά αυτό που μας απασχολεί σε αυτή την ταινία είναι πως επηρεάζει η άφιξη του χολιγουντιανού αέρα και το σημάδι που αφήνει στη σχέση τους. Το κοινό αρέσκεται σε ιστορίες βασιλικών οικογενειών. Η δημοσιότητα που παίρνουν οι βασιλικοί γάμοι το αποδεικνύει. Εδώ όμως παρατηρούμε όμως τη βασιλική οικογένεια, μέσα από το πρίσμα του ιστορικού πεπρωμένου, και τις τεράστιες υποχρεώσεις που αναλαμβάνει, και κατανοούμε πως ένα μικρό πέρασμα στην ιστορία επιτρέπει σε κάθε χαρακτήρα να εξελιχθεί, στην προκειμένη τη Γκρέις του Μονακό. Ως σκηνοθέτης, η Γκρέις του Μονακό, καταπιάνεται με θέματα που μου είναι ιδιαίτερα αγαπητά, όπως το βάρος της ιστορίας στους ανθρώπους και το θαύμα που προκύπτει από συγκεκριμένους ανθρώπους όπως η Γκρέις Κέλι ή η Εντίθ Πιαφ.

Θα ήθελα να κινηματογραφήσω μια πραγματικότητα που σιγά σιγά κάνει το θεατή να κατανοήσει τη Γκρέις, και να δει μέσα από τα μάτια της τα γεγονότα που ζει.

Η φωτογραφία που καταλήξαμε με το διευθυντλη φωτογραφίας Έρικ Γκοτιέ, είναι του Αμερικάνικου σινεμά της δεκαετίας του ’60, με λεπτομέρειες αλλά κομψό, για να συνοδέψει μία από τις μεγαλύτερες φιγούρες του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα κατά τη μεταμόρφωση της στην Αυτού Μεγαλειότης Πριγκίπισσα του Μονακό».  Ολιβιέ Νταχάν

facebook like buttons